AZ ÉRTELEM NEM ELEGENDŐ A SZELLEMI DOLGOK ÉRTELMEZÉSÉHEZ
Zita médium által 2018. április 15.
A megváltó Jézus Krisztus nevében szeretettel köszöntelek benneteket testvéreim.
Eljövök - mondotta az Úr, és úgyis lesz. Tehát ebből adódóan ezt a mai élő emberiség is tudja, és a második eljövetelére készülnie kellene minden embernek. Ugyanis, amit Krisztus megígért, az mindenképpen teljesedésbe megy.
A kétezer esztendő csakis arra adatott, hogy az embernek elegendő ideje és alkalma legyen, hogy az Úr második eljövetelére elkészülhessen. Világosan és érthetően beszélt mindenről mindenkoron, de ha az az emberek többsége részére érthetetlen, annak oka mindig az volt, hogy az emberek nagy része testi ember volt. Az Úr korában sem érzelmileg, sem értelmileg nem voltak még kellően érettek az emberek arra, hogy az Ő egyszerű kijelentéseit vagy példabeszédeit helyesen értelmezzék. Voltak olyan beszédei is, amelyeket még az általa kiválasztott tanítványok sem értettek, ezért újra és újra rákérdeztek arra. Jelenleg a Szentlélek kijelentéseivel is ugyanez a helyzet. Az emberek legnagyobb része nemhogy tanulmány tárgyává tenné, de még érdeklődést sem mutatott sem az elmúlt idő alatt, sem most, hogy azt megismerje, és így legalább részben megértené.
Elmondható, hogy az ember értelmi képességének növekedése, tisztulása nem elegendő ahhoz, hogy a szellemi dolgokban otthonosan mozogjon, azonban az elmúlt időkben minden ember fejleszthette volna értelmi és érzelmi képességét, hogy az Újszövetségben leírtakat, vagy azoknak legalábbis egy részét, helyesen értelmezze. Igen, ahogy hallottátok, mivel a Biblia többször is, és többféle módon fordításokon esett át, veszített az eredeti, a valóságnak megfelelő mondanivalójából. Ugyanis, aki fordít, annak mindkét nyelvet anyanyelvi szinten kell beszélnie, de otthonosan kell mozognia az értelmezésben is, mivel hiába ismeri valaki a két nyelvet megfelelően, ha magát azt, amit fordít, nem értelmezi helyesen, akkor a fordítás nem felel meg a valóságnak. Ez még a különböző tudományágak szakirodalmával is így van; akinek egy adott szakterületen nincsenek ismeretei, és a szakma szakkifejezéseit nem ismeri, az a két nyelvet hiába érti és beszéli, magát a tudást, a szakkönyv anyagát a fordítással nem tudja helyesen visszaadni a könnyebb érthetőség kedvéért. Az Úr mindig az akkori mindennapi életből vett példákkal fejezte ki mondanivalóját, hogy ezáltal az akkori emberek előtt is világossá válhasson tanítása, az isteni igék, amelyek közléséért és érthetőségéért a teremtő Isten elküldte Őt.
A legtöbb esetben még a lelkészek, a papok sem az igazságnak megfelelően adják át az isteni igét híveiknek, hogy azzal megragadnák azok érzés- és gondolatvilágát, és így megnyernék őket Krisztusnak. Egész egyszerű példával támasztom ezt alá: az emberek többsége a Bibliából a hatalomra vonatkoztatva azt olvassa ki, hogy a hatalom Istentől van, hisz a Szentírásban az olvasható, hogy a mi Urunk, a Jézus Krisztus Pilátusnak azt mondotta: „Semmi hatalmad sem volna, ha onnan fentről nem kaptad volna.” (János 19,11). Ez azonban kimondottan Pilátusra vonatkozó kijelentés volt Krisztus részéről. Pilátus a nagy pogány, abban a helyzetben azzal a hatalommal élt, amely erre az életszakaszára Istentől adatott. Ez viszont nem jelenti azt, hogy minden hatalom, amivel a Földön emberek rendelkeznek, az mind Istentől lenne. Legtöbb esetben a Földön a hatalmat az emberek vagy erőszakkal ragadják magukhoz, vagy választások alkalmával különböző megtévesztő ígéretekkel félrevezetik a választókat, és így elnyerve a szavazatok jelentős részét, hatalomba jutnak. A későbbiekben az is előfordulhat, hogy hatalmuk megtartása érdekében az őket szolgáló médiát használják fel a tömegek befolyásolására, félrevezetésére.
Az emberek közül már többen rájöttek arra, hogyha valaki túl sokáig van hatalomban, akkor az veszélyes lehet a köznépre nézve, ezért bizonyos korlátokat állítottak fel, hogy valaki mikor és mennyi ideig maradhat hatalomban. Ahol a hatalmat nem képesek az emberek korlátozni, ott hosszú ideig elhúzódhat egy ember hatalmon lévősége, ami szellemi szempontból nincs hasznára sem magának a hatalmat gyakorló egyénnek, sem – és ez a leglényegesebb – az ország polgárainak, mert ezek a hosszúra nyúlt uralkodói hatalmat gyakorlók nem egyszer kifejezetten akadályozói lesznek az adott ország lakói szellemi haladásának, és így szellemi javulás helyett visszaesések történnek évtizedekre, miután már nagyon nehéz lesz az embereket ismét a helyesebb útra vezetni.
Az is kétséges, hogy amikor ez után egy másik egyén kerül hatalmi helyzetbe, az a szellemi megújhodáshoz vezető utat járja-e, vagy sem. Ezért értelmileg ugyan sokat fejlődött az ember, és komoly tudományos felfedezéseket tettek, de ezek szintén a teremtő Istennek köszönhetők, azonban a lélek benső lelkivilágban az érzelem nem sokat változott, legalábbis azoknál nem, akik most az utolsó időkben a Föld fizikai síkját lakják. Éppen ezért nem képesek ma sem a Szentírás példabeszédjeit helyesen értelmezni, mert a testi ember mindig önmagából indul ki. Ezért nem tudta, és ma sem tudja még sok ember elképzelni Mária Magdaléna és az Úr szellemi szeretetkapcsolatát, hanem lehozva azt a maga emberies gondolkodási szintjére, a maga testi igényei, és a maga vágyvilágára formálva csak úgy tudja a nő és a férfi szeretetkapcsolatát elképzelni, hogy abba mindenképpen belevegyüljön a nemi vágy. Nem tudják, hogy a mi Urunk, a Jézus Krisztus a duál törvényből, vagyis az Ő duális kapcsolatából soha nem lépett ki, ami a tiszta világokban és a tiszta szellemeknél egy olyan egység, ami nem bontható fel. A bukottaknál az adó és elfogadó erők egymással szembeni feszülése következtében történt szétszakadásról van szó, de a tiszta szellemnél az adó és az elfogadó fél közötti harmónia áll fenn.
Amikor az Úr a Földre jött, akkor testesülésében az adó fél külső fizikai formáit vette fel, mivel az akkori időkben, de hiszen még a mai világban is több helyen mind a családokban, mind a társadalmakban, a nők felett a férfiak uralkodnak. Ezért abban a társadalomban mindent, amit az Úrnak tennie, amit tanítania kellett, csakis az adó féltől fogadták el. Hisz itt a Földön, ami a bukottak világa, egy házasságot pont az teheti tönkre, ha abban megjelenik a harmadik, és azzal összekeveri saját erőit. Tehát ha ez ilyen veszélyt jelent egy házasságban a nő és férfi kapcsolatára, akkor nyilvánvaló, hogy magasabb szellemi szempontból ez teljesen lehetetlen.
De minden más, amit a Szentírásban olvashattok, annak is tulajdonképpen megvan a helyes, de emberileg téves értelmezése is. A nagy baj az, hogy ma, az utolsó időkben az Újszövetség és természetesen az Ószövetség értelmezése mindinkább helytelen irányt vesz. Az ószövetségi időkben, az akkori ember társadalmi berendezkedésével, elgondolásaival, vallási felfogásával egészen eltérő volt a mai ember gondolkodásától, felfogásától. Hiszen maguk a régmúlttal foglalkozó történészeitek, vagy kimondottan az Ószövetséget kutatók véleménye sem egyezik, mert mindenki a maga értelmezése, felfogása, és nem a szellemi ismeretek alapján próbál arra helyes magyarázatot adni.
Ez azért van mivel, hogy az anyagi, vagyis a földi világ, és a láthatatlan magasabb szellemi világ közötti különbség részetekről felfoghatatlan. Én beszélhetnék, vagy tőlem magasabb szellemek beszélhetnének arról, hogy a magasabb szellemi világokban milyen élet folyik, mi az, ami foglalkoztatja őket, milyen ismereteik, milyen tudásuk van és hogyan élnek, úgysem tudnátok felfogni azt. Hiszen ami itt az Úrtól, mint tanítás, mint ige elhangzott, vagy mint csoda megvalósult, legtöbben nem értették, ezért értelmetlen lenne embereknek olyan dolgokról beszélni, amit még képtelenek felfogni, helyesen értelmezni, és pláne nem lennének képesek azt a lélekbe, a lélek világába beépíteni.
Magával a fluidi világgal sincs az emberiség tisztában, sőt az emberiség egy jelentős része magát Isten létezését is tagadja, ateista, és a halál utáni élet lehetőségét, az örökéletet is tagadja. Többnyire azt hiszi, hogy a fizikai halál után az ember megsemmisül. Gondolatával nem megy tovább, pláne nem érint mélyebb rétegeket, nem gondolkodik azon, hogy mi történik azzal az intelligenciával, azzal a tudással, ismerettel, emlékekkel, amivel az ember a földi életében rendelkezett. Mi történik azokkal a személyekkel, akikkel a szeretet vagy akár gyűlölet érzése kapcsolta össze, ami tulajdonképpen erő, ami nem semmisülhet meg. Hiszen a fizika törvénye szerint az anyag nem semmisül meg csak átváltozik, és ez vonatkozik az energiákra, az erőkre is. Például, amikor fát, vagy szenet elégettek, az hőenergiává változik, vagy a napfény melege hatására a tenger vize, ami cseppfolyós, párává alakul át. Mindez láthatatlanul megy végbe, de mérhető jelenség. De ugyanez van például az agy hullámaival, vagy a rádióhullámokkal is: egyik sem látható az ember számára, és mégis léteznek. Tehát sok minden van égen és földön, amit az ember nem tud, nem ismer, ezért nem is fogad el, de ostoba dolog valamit tagadni csak azért, mert nem látja. Nem tagadni kellene, hanem az Istentől kapott értelmi képességével bizonyságot kellene szereznie a láthatatlan létezéséről. Hiszen a vak ember számára sem látható Isten csodálatos teremtett világa, és mégis van, és az átlagember látóképessége is messze elmarad a sas látóképességétől. Tehát millió dolog van, amit az ember képtelen érzékelni, de az mégis létezik.
Mindaz, ami nem itt a Földön, hanem az égben van, azok mind-mind létező dolgok. Sőt a valóság láthatatlan világai sokkal előbb léteztek, mint a bukottak világai. A valóság világa nem a nincsből táplálkozik, és ahol nem a nincset akarják vanná tenni, az mindig volt, van és lesz is. Ebben holt biztos lehet az ember, és abban is, hogy Isten személy szerint teljes nagyságában, hatalmában, erejében, teremtő készségében, igazságában, szeretetében mindig volt, van és örökkön örökké lészen. Mindent, amit Ő teremt az megsemmisíthetetlen, az örökkévaló, az a létező valóság. Úgy is mondhatjátok ti emberek, hogy tény, de a mai ember a tényeket is szereti letagadni, a számok valóságát is szeretné megváltoztatni, mert azt gondolja, hogy azzal magának kedvezhet. De, ahogy a ködöt az erősödő napsugár felszívja és csodálatos, tiszta lesz az ég, így előbb-utóbb az igazság megsemmisíti a valótlanságot. Hiába folytat késhegyre menő vitákat, az isteni igazság mindig felülmúlja az ember igazságát, és így megjelenik a valóságnak csodálatos világa.
A másik ilyen dolog, hogy az emberek jelentős része elhiszi, hogy csak ezen a kicsiny kis földi bolygón van élet, és a többi égitest talán csak dísznek van az éjszakai égen, pedig mindenütt van élet. Az egész teremtett világmindenség azért teremtetett, hogy abban az élet boldog, szép és egyre terjeszkedő legyen. A bukottak világaiban létező lett a halál, de mi lenne, ha az a tévhit valósulna meg, hogy a halál, vagy a kárhozat örökké tartó lenne? Akkor hova jut az ember ezzel a gondolkozásával? Esetleg nem arra, hogy nem szellemként teremtetett, hanem abban a pillanatban teremtetik, amikor megszületik, mint ember, és amikor leéli a maga 50, 70, 90 évét, akkor vagy megsemmisül, vagy ha rosszat cselekedett örökre elkárhozik, és soha többé nem lesz lehetősége az életre? Hiszen maga az ember is rájött arra, hogy a tévelygőknek, a bűnösöknek lehetőséget kell adni, hogy a jóra való változás létrejöjjön bennük. Mivel? Ismerettel, tudással, és hogy semmi sem lecövekelt dolog, hanem mindenből ki lehet jutni egészen addig, amíg a teremtett szellem a maga tökéletességét el nem éri. Amikor viszont a tökéletességét elérte, akkor is még millió alkalma és lehetősége van, hogy maga körül a maga lelki, szellemi, értelmi világát Isten akarata szerint úgy alakítsa, hogy az neki minél több örömet, boldogságot és felfedezést hozzon.
Itt a földi életben is minden embernek az a célja, hogy boldog legyen, de sajnos sokszor önző módon nem is figyelve arra, hogy azzal, amit magának akar, másoknak hátrányt, szenvedést vagy nélkülözést okoz, mert csak az van az eszében, hogy mi az, ami őt kisegíthetné a nehéz helyzetből, és ezáltal őt boldoggá tehetné, örömmel ajándékozhatná meg. És ezzel van a nagy baj, mert egyrészt minden mindennel összefügg, másrészt mivel mindnyájan egy Atyának teremtményei vagyunk, vagyis testvérei vagyunk egymásnak, ezért nem lenne szabadna egymás ártalmára lennünk.
Itt a Földön azoké az igaz testvériség, akik a mi Urunkat, a Jézus Krisztust elfogadták, vagy majd elfogadják megváltójuknak. Éppen ezért az ember látókörének nem beszűkültnek, nem egyoldalúnak, hanem nagyon is széleskörűvé kellett volna már válnia, hiszen az isteni tudás a mi Urunk Jézus Krisztus Földön való megjelenése óta a világban van.
Bár csak nagyon kevesen, de minden időben voltak a Földön, akik még emlékeztek azokra az állapotokra, azokra a világokra, amelyben valaha éltek, sőt érzés és értelmi világukban legalább részben fel tudták fogni és dolgozni azt, hogy mi az isteni igazság, mi az isteni ige, mi az isteni törvény és hogyan működnek a szellemi és a természeti törvények. Ezek a régi időkben elöljáróivá és vezetőivé váltak azoknak, akik már némi fejlődést értek el, akiknek már némileg füle volt a hallásra és szeme a látásra, hogy azokat fokozatukhoz mérten a magasabb világok határaira, illetve azok részleges ismereteire tanítsák. Erre külön-külön jöttek rá egyes emberek, akikből aztán, hol próféták, hol papkirályok lettek, akik a helyes utat mutatták a rájuk bízottaknak. A mi Urunk, a Jézus Krisztus ittléte óta viszont közkinccsé válhatott volna az Ő egyszerű, pontos beszéde, mert ez lényeges. Megfigyeltem, hogy a beszédetek, vagy pedig pláne az átlagemberek beszédje pontatlan; szavaikkal nem azt mondják, amit mondani kellene, és ez rengeteg félreértésre ad okot. Ezért mondom, hogy a mi Urunk Jézus Krisztus beszéde pontos, lényegre törő, csakis azt mondja, ami a valóság, ami az igazság. Életével, munkájával mindenütt, ahol megfordult, ahogy viselkedett, az szellemi szeretetéből fakadt, és ezért volt képes lehajolni a bűnösökhöz, nem téve különbséget férfi és nő között. Hiszen a zsidók nagy része megbotránkozott azon, hogy a kútnál nővel beszélgetett, vagy megengedte, hogy valaki a drága kenőolajat lábára öntse, és hajával törölgesse.
Még a keresztény emberek is úgy gondolják, hogy felette állnak a többi vallásnak, de a valóság az, hogy a legtöbb esetben a szellemi ismereteket, értékeket még ők sem ismerik fel és értelmezik helyesen. Az úgynevezett keresztény vallások és társadalmak is gyakran engedményeket tesznek a testi embernek, amit egy tiszta, világos, szellemi értelmezésnél semmiképpen sem szabadna megengedni. Miért nem? Nem azért, hogy semmi jót ne élvezhessen az ember, hanem azért, mert a testi ember igényei mindig a lélek, a szellem kárára vannak. A testi ember 50, 70 80 év után elmúlik, meghal, nincs tovább, porrá és hamuvá lesz, de a szellem örökéletű. Ezért az embernek hosszú távra kellene átlátnia tennivalóit, és azt hogy mi hozná meg számára nem a mindentől való szabadulást, mert erre megy ki ma a társadalom, hanem a szellemi szabadságot. Ugyanis a bűntől való szabadulás hozza el az ember számára az igazi szabadságot. Aki bűnös az nem szabad, mert a bűnök mindig arra indítják az embert, hogy keresse az alkalmakat bűnös vágyai minél gyakoribb kiélésére. Tehát ebben az értelemben a bűn megfogja, bilincsbe veri, nem hagyja nyugton az embert, míg ezeket a vágyait ki nem elégíti, azt hiszi, attól érzi jól magát. De ebben a „jó érzésben” van elrejtve az emberi lélek halála, amitől bizony inkább félnie kellene, hisz a halál mindentől megfosztja az embert.
Mindenki számára látható, hogy ahogy a test öregszik, ahogy a halál felé közeledik, az életereje csökken, már sok mindent nem tud megtenni, aminek megtételére élete teljében még képes volt. Elveszti szépségét, egészségét, fiatalságát, mozgásképességét, beszédkészségét, gondolkozó képességét, szavak pontos értelmezését, emlékezetét, és így tovább, ez már mind a halál szele. Ez már mind azt bizonyítja, hogy abból, aki valaha volt, mi mindent elveszít az ember, mire a halál pillanatához érkezik.
De ha életében nem arra törekedett, hogy élete helyes mederben folyjon, azaz, hogy a szellemi dolgok értelmezését, megszerzését, átgondolását helyezze előtérbe, hanem a nap 24 órájának nagyobb részét rosszul használta fel, akkor nem jut el oda, hogy a magasabb szellemvilág kapuján bebocsátást nyerjen.
De ha kopogtok, megnyittatik, ha kértek, kaptok. De, ha nem azt kéritek, és nem azért imádkoztok, amire a szellemi embernek lenne szüksége, hanem azt kéritek, ami a testi ember igénye, akkor az nem a szent célt szolgálta, nem azt, hogy az ember megismerje az isteni igazságot, és legalább részben képes legyen új emberré, megtért emberré válni. Mert nem az számít, hogy külső szerint vallásos vagyok, vagy az öt világvallásból melyiket tartom a legnagyobbnak, a legszentebbnek, a legtökéletesebbnek, vagy, hogy néhanapján elmegyek a templomba, hogy részt vegyek egy-egy misén vagy istentiszteleten - nem ez a lényeg. A lényeg az, hogy amit a mi Urunk Jézus Krisztus az Atyától elhozott, és ami az Ótestamentumban is megíratott, azt magamévá tegyem, azt éljem. Ha ezt tűzi maga elé célul, akkor sok mindenre eljuthat az ember. Ha nem, akkor hívhatja magát spiritisztának is, hívhatja magát ezoterikus igazságokkal foglalkozónak, ez csak külső máz marad, ami őt nem segíti át a mennybe vezető szoros kapun és keskeny úton. Ez csupán annyit jelent, hogy elolvasott egy-egy könyvet, vagy beült spiritiszta ülésekre, de a kérdés továbbra is az marad: mindezekből mit vett ki maga számára az ember, hogyan élt, hogyan cselekedett? A lényeg Krisztus idejében is az volt, hogy mit vett ki az ember az Ő beszédjéből, megváltozott-e a csodák hatására?
Éppen ezért testvéreim, ha titeket az isteni Gondviselés idehozott, akkor a lényeg az kell legyen, hogy megértsétek az isteni szózatot legalább olyan mértékben, ami a mindennapok leéléséhez szükséges a különböző problémák, betegségek, bajok között, vagy amikor választás előtt álltok, akkor helyesen válasszatok. E tekintetben Márta és a Mária esete példa kell, hogy legyen számotokra. Ki választotta kettőjük közül a jobbik részt? Az, aki, amikor arra lehetőség nyílt, hogy az Urat hallhassa, akkor nem azzal volt elfoglalva, hogy mit is tálaljon fel a vendégeknek, hanem azzal, amit az Úrtól csak akkor, azokban a percekben, abban az időben tanulhatott. Tudniillik az idő elmúlik, nem lehet kétszer ugyanabba a folyóba belépni, mert az szünet nélkül áramlik, így a lehetőségek, az alkalmak is jönnek és mennek. Ha az ember végigalussza az életét, vagy ha gondolat- és érzésvilágát többnyire földies, testies dolgok kötik le, akkor nem lesz képes észrevenni azt az alkalmat és lehetőséget, ami neki szellemi javulása, szellemi előre jutása szempontjából kedvező lehetne. Ezt csak példának hozom fel a tőzsdén üzérkedő anyagias emberekről: azoknak teljes figyelme az ott kínálkozó lehetőségeken van; ha most adja el a részvényeit nyer, ha nem, akkor veszteség éri. Mennyivel nagyobb a vesztesége a léleknek, a szellemnek, ha a tudás szerzésére kapott időt, lehetőséget, alkalmat nem veszi észre, vagy nem akkor használja fel, amikor az rendelkezésére áll, hanem azt hiszi, majd később is jókor lesz. Lehet, hogy később is jönnek alkalmak, de az élet már nem ugyanazt hozza eléje, vagy netán az ellenkezőjét mutatja be, hogy mi lett a nem tudásnak a következménye.
Tehát ha a jó és a helyes tudás megszerzésére alkalom és lehetőség kínálkozik könyvekből, előadásokból, tanításokból, akkor igyekezni kell azt az időt erre a nemes célra felhasználni. Ha nem, úgy jár az ember, mint azok, akik feszítsd meg-et kiáltottak, és az Úr úgy imádkozott, hogy bocsásson meg nekik Isten, mert nem tudják, hogy mit tesznek. Az ember hányszor és hányszor nem tudja, hogy mit tesz, mit cselekszik? Számtalanszor, és a későbbiek mutatják majd meg, hogy nem jól gondolta, nem jól látta, rosszul cselekedett. De ami megtörtént, azt meg nem történtté tenni már nem lehet, és annak a következményét az embernek kell elviselnie. Tehát a nem tudás is bűn, mert az embernek nem arra adatik az idő, hogy kényelmeskedjen vagy agyondolgozza magát, hanem arra, hogy éber és figyelmes legyen, hogy a dolgokat megtanulja, megismerje, hogy mások kárán tanuljon, és ne a magáén. Ha mások kárán tanul, akkor viszont hasonló helyzetben tudja, hogy mit beszéljen, hogyan viselkedjen és cselekedjen. És az ember, aki legtöbbször nem tudja, hogy mit beszél, jobb lenne, ha átgondolná, mielőtt szól, minthogy olyat mondjon, ami a valóságnak nem felel meg.
Éppen ezért az embernek mindenre figyelnie kell, nyitott szemmel járnia a világban, mert ahogy az Úr mondja, ha az ember elveszíti látását, akkor egész teste sötétté válik. Ez azonban fizikai vakság, de ha szellemileg is vak az ember, akkor egész lelki világa sötétté válik, talán sötétebbé, mint amilyen akkor volt, amikor Isten kegyelméből a Földre tehette a lábát.
A földi élet Isten ajándéka. Így van, de csak abban az esetben mondható Isten ajándékának, ha az törvényes, ha a szellem Isten akarata szerint felkészül a testetöltésre. Azokban az esetekben nem az, amikor alantas szellemek légiókban próbálkoznak lehetőséget szerezni testet öltésre, hogy az alsó szférák áldatlan állapotaiból kikerüljenek, lélegzethez jussanak.
Nektek testvéreim tálcán kínálta fel az isteni Gondviselés az igazságot, ami megvilágítja a földi élet célját, az életben előforduló helyzeteket, alkalmakat, lehetőségeket, jót, rosszat; segít a kettő között a helyes választás megtételében, és főképp segít az Ó- és Újtestamentum helyes értelmezésében. Mert hiába gondolják sokan, hogy az Ótestamentum nem fontos, hiába gondolják, hogy Krisztus egy mitikus alak, és ezért az Újtestamentum sem fontos, de igen, és a kettő összefügg. Mindkettő a lényeget tartalmazza, amelyre ma még inkább szüksége lenne a hitetleneknek, azoknak, akik magukat a rossz tudásba képezték ki, és azoknak is, akiknek semminemű tudásuk nincs ezekről az igazságokról, mert már az utolsó idők utolsó pillanatait élitek.
Segítsen meg benneteket az én Atyám Istenem, hogy ti tiszta szívvel, tiszta lélekkel, tiszta gondolatokkal a helyes úton maradjatok. Isten legyen mindnyájatokkal, Isten legyen veletek!
UI:
Evangéliumi spiritizmus Hangoskönyv
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... z_P7sVKswz